ТОП-10 країн, де навчаються найрозумніші студенти

10.11.2016

Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) у цьогорічному звіті "Погляд на освіту" оприлюднила результати тестів щодо рівня знань випускників у країнах світу, про це інформує ВВС.

За тестами загальної грамотності, найкращих випускників слід шукати не в США чи Британії, а у Японії та Фінляндії.

Згідно з цими даними, отриманими лише з результатів тестів без урахування репутації закладів освіти, у лідери вийшли зовсім інші національності, ніж можна було б очікувати.

Країни, де випускники показали найкращі результати (за тестами ОЕСР):

1. Японія 2. Фінляндія 3. Нідерланди 4. Австралія 5. Норвегія 6. Бельгія 7. Нова Зеландія 8. Англія 9. США 10. Чехія

Наприклад, за рейтингом QS World University Rankings, серед 100 найкращих університетів світу ми знаходимо 32 університети зі США та лише один - із Нової Зеландії.

Утім, новозеландські випускники демонструють кращі результати, ніж їхні американські товариші. У цьому контексті цікаве й питання вартості освіти - ефективності інвестування у вищу освіту як для студентів, так і для платників податків.

Нідерландська система вищої освіти з невисокою вартістю навчання зарекомендувала себе краще, ніж американська та британська, де навчання значно дорожче.

Шотландія та Уельс не ввійшли до дослідження ОЕСР, а Північна Ірландія посіла 14-те місце.

Дослідження довело те, що країни, відомі якістю шкільної освіти, не обов'язково мають такі ж успіхи на університетському рівні.

Південна Корея і Сінгапур, де школярі показують дуже високі результати, посіли місце нижче середнього за якістю знань університетських випускників.

На думку Андреаса Шлейгера, директора відділу освіти ОЕСР, результати тестів свідчать про те, що "у людей із подібною кваліфікацією можуть бути зовсім різні знання та здібності". Можливо, в них однакові дипломи, але "є великі відмінності у якості вищої освіти". "Якщо говорити про рівень грамотності, то краще здобути шкільну освіту в Японії, Фінляндії чи Нідерландах, аніж вищу або спеціальну в Італії, Іспанії чи Греції", - каже пан Шлейгер.

Хоча результати тестів ОЕСР вельми відрізняються від традиційних університетських рейтингів, вони не обов'язково суперечать один одному, каже Бен Соутер, директор рейтингового комітету QS World University Rankings. Річ у тім, що ОЕСР порівнювала стандарти на рівні державних систем освіти, тоді як традиційні рейтинги зосереджуються на окремих елітних університетах. За словами пана Соутера, якби включити в рейтинги всі без винятку американські університети, з'ясувалося б, що "поруч із найкращими закладами тут є чимало найгірших".

Освітня система США сповнена крайнощів, але цього не видно з рейтингів, які показують лише верхівку.

У таких країнах, як Фінляндія, освіта завдячує своєю якістю не лише університетській системі, а й шкільній, каже пан Соутер. Схоже, що "у Фінляндії організувати й утримувати поганий університет важче, ніж у США". Як зауважує пан Соутер, знахідки ОЕСР знову привертають увагу до давнього питання про пріоритети вищої освіти.


Що має бути важливіше для країни: покращення загальних стандартів освіти чи розвиток кількох університетів, що стали б світовими лідерами?

З економічного погляду, видається кориснішим мати стабільно високий рівень освіти у всіх університетах. "Рейтинги університетів підкреслюють відмінності між окремими закладами, але на них не можна спиратися в оцінці того, наскільки успішною є система вищої освіти загалом," - каже пан Соутер.

Щоб виміряти знання школярів, ОЕСР користувалося спеціально розробленими тестами PISA (англ. Programme for International Student Assessment), які було проведено в більш ніж 70 країнах.

Коли в цьогорічному рейтингу Times Higher Education найвище місце уперше посів Оксфордський університет, усі газети рясніли заголовками на цю тему. Та якщо вірити рейтингу ОЕСР, японські та фінські випускники насправді мають більше причин для радості.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати