Ми всі такі різні, цим і прекрасні

Дана класна година призначена для учнів 6 класу і розкриває проблему толерантності в сучасному світі. Заходу передує різнопланова підготовча робота. 

Завдання:

1. Сприяти формуванню шанобливого ставлення та толерантності до людей різних національностей.

2. Вчити учнів міркувати, робити висновки в рамках обговорюваної моральної проблеми.

3. Виховувати шанобливе, небайдуже ставлення до оточуючих людей, незалежно від їх національності .

4. Допомогти учням оцінити внесок представників різних національностей у збереженні миру на землі.

Підготовча робота:

- Анкетування учнів з обговорюваної проблеми.

- Створення проекту «Всесвіт - спільний дім»

- Конкурс творів «Про милосердя і терпимість. Історія нашого дому»

Анкета №1

Спробуй пояснити ці поняття:

Толерантність -

Геноцид -

Расизм -

Ксенофобія -

Екстремізм -

Терпимість -

Анкета №2

Спробуй проаналізувати ситуації і запропонуй їх вирішення:

1. У вашому класі новенький учень. У нього інший колір шкіри. Класний керівник пропонує тобі сидіти з ним за однією партою. Ти...

2. Ти йдеш по вулиці. До тебе підходить хлопчик-циган і просить грошей. Ти...

3. На твоїх очах ображають людину за те, що він іншої національності. Ти...

4. Тобі пропонують вступити в організацію, яка бореться проти людей іншої віри та національності. Ти...

5. Хлопці у дворі сміються над людьми, які сповідують іншу релігію, відпускають в їх адресу непристойні репліки. Ти..

Анкета №3

1. Чи впливає колір шкіри і національність людини на його інтелектуальні і моральні якості?

2. Залежить доброта від національності?

3. Чи є в тебе друзі інших національностей?

4. Як поставилися б твої батьки до того, що до тебе прийшов твій друг іншої національності?

Створення проекту «Всесвіт - спільний дім»

Для створення проекту-пазла група учнів готує свій проект за напрямами:

- історія держави «Всесвіт - спільний дім»;

- адміністративно-правова система;

- принципи міжкультурного спілкування;

- гімн і герб держави

- принципи співробітництва та побудови взаємин з іншою державою

Хід класного години

- Толерантність - це велике мистецтво людей, які намагаються зрозуміти один одного.

Одного разу Антуан де Сент-Екзюпері сказав: «Якщо я чимось на тебе не схожий, я цим зовсім не ображаю тебе, а, навпаки, одаряю». Його слова - це не тільки урок нам, що живуть в 21 столітті, а й підтвердження того, що світ, як і природа. Різноманітний і саме цим він прекрасний. Його краса в тому, що на Землі живуть народи і нації, неповторні у своїй культурі, традиціях і звичаях. А продовженням цієї краси в тому, що всі ми - люди цієї планети. Ми пов'язані один з одним видимими і невидимими нитками, в наших інтересах зробити наше життя щасливим.

Мабуть, тому, що був заснований міжнародний день толерантності, який відзначається 16 листопада.

- Що означає бути толерантним?

- У толерантності, терпимості є зворотна сторона. Вона проявляється, насамперед, у тому, що людина ділить усіх на «чужих» і «своїх».Найчастіше цей поділ відбувається за національною ознакою. Іноді його називають стереотипною думкою.

- З якими стереотипами в оцінці людей, націй ви стикалися?

Театралізація уривка п'єси Шварца Е. «Дракон»

Лицар Ланцелот в'їжджає в місто. Йому розповідають про доброті та справедливості деспотичного правителя міста-Дракона, який зробив багато важливого і корисного для країни.

Обмін думками по уривку.

Аналіз творів учнів «Про милосердя і терпимості»

Результати анкетування

Захист проектів «Всесвіт - спільний дім»