Дружба

Мета: виховувати повагу до оточуючих, прагнення до взаємодопомоги, співробітництва.

Завдання:

• формувати моральні якості: вміння дружити, цінувати дружбу;

• формувати в учнів культуру спілкування (комунікативні вміння);

• формувати вміння висловлювати свою думку, відстоювати її, а також визнавати свою неправоту в разі помилки.

Обладнання: комп'ютер, аудиторська дошка, картки червоного та жовтого кольорів, квітка «ромашка».

Хід класної години

Добрий день, дорогі діти! Ви присутні на класній годині «Дружба».

Учень 1:

Хто вірить у дружбу гаряче,

Хто поруч відчуває плече,

Той ніколи не впаде,

У будь-якій біді не пропаде,

А якщо і спіткнеться раптом,

Встати йому допоможе друг!

Завжди в біді надійний друг

Йому протягне руку.

Класний керівник:

Хлопці, про що цей вірш?

Класний керівник:

Уявіть собі ваги. На одній шальці - дружба, а на іншій багатство. Яка гущавина переважить? Що важливіше?

Звичайно, дружба переважить чашу ваг, тому що гроші рано чи пізно закінчаться, а дружба залишається назавжди.

Що ж таке дружба? Дружба - відносини, засновані на взаємній прив'язаності, спільності інтересів.

Класний керівник:

А зараз ми з вами будемо вирішувати таку проблему: справжній друг, який же він? На дошці написані слова: допомагає, поважає, довіряє, захищає, говорить правду, безкорисливий, підтримує в біді, відвертий. Ви повинні протягом 5 хвилин продовжити речення, з використанням цих слів. Ви будете записувати ваші пропозиції на дошці. Тим самим дізнаємося, який же він - справжній друг?

Ну а тепер спробуємо відповісти на питання, кого можна назвати «справжнім другом». (діти читають складені пропозиції)

Учениця 1:

Не стій осторонь байдуже,

Коли у когось біда.

Рвонути на виручку потрібно

У будь-яку хвилину, завжди.

І якщо комусь допоможе

Твоя доброта і дружба твоя,

Ти щасливий, що день

не даремно був прожитий

На світі ти живеш не даремно!

Класний керівник:

Уявіть собі, що ваш друг (чи подруга) отримав погану оцінку і дуже засмутився з - за цього. Як ви поступите в такій ситуації? (Будемо заспокоювати, втішати).

Іншими словами ви будете співчувати своєму другові.

У слова "співчуття" є дуже близьке за значенням слово. Згадайте, яке? ("Толерантність").

Поняття "толерантність" більш широке. Що воно означає?

Толерантність

Терпіння

Розуміння

Повага

Поблажливість

Прийняття чужої думки

Учениця 2:

Якщо є друзі на світі -

Все чудово, все цвіте.

Навіть самий сильний вітер,

Навіть буря не зігне.

Ми і в дощ, і в сніг, і в холоднечу

Будемо весело крокувати.

При будь-якій погоді дружимо

Дружби цієї не порвати.

І кожен з нас відповість,

Скажуть всі, хто молодий і сміливий:

Ми з тобою живемо на світі

Для хороших, добрих справ.

Класний керівник:

Давайте зараз спробуємо виявити свої кращі сторони при вирішенні проблемних ситуацій. (обговорення ситуацій)

Ситуації:

1. Два хороших друга, Саша і Коля, розмовляючи про своїх домашніх тварин, починають сперечатися і сваритися, бо Саші подобаються собаки, і він вважає їх кращими, а Колі подобаються кішки, він вважає їх Найкращими тваринами у світі. Хлопчики посварилися і більше не розмовляють»

- Прокоментуйте ситуацію. Як би вчинили ви?

2. "Погано".

Собака люто гавкав, припадаючи на передні лапи. Прямо перед нею, притулившись до паркана, сидів маленький скуйовджений кошеня. Він широко розкривав рот і жалібно нявчав. Неподалік стояли два хлопчика і чекали, що буде. У вікно виглянула жінка і квапливо вибігла на ганок. Вона відігнала собаку і сердито крикнула хлопчикам:

Як вам не соромно!

А що соромно? Ми нічого не робили! дивувалися хлопчики.

Ось це і погано, - гнівно відповіла жінка.

Чому оповідання називається «Погано»? У чому вина хлопчиків?

3. Клас спускався сходами в школі. І раптом одна з учениць Віра посковзнулася, змахнула портфелем і впала. Коли падала, то ненароком штовхнула попереду Іру, а портфелем стукнула Колю. Як реагували на те, що сталося хлопці? Іра закричала: "Ти чого штовхаєшся? Ось незграба отака!" слідом за Ірою Антон голосно сказав: "Не незграба, а сліпа курка. Треба дивитися під ноги". Коля змахнув портфелем і намагався дати здачі дівчинці. Люда голосно сміялася. Інші діти йшли повз з таким виглядом, ніби нічого не сталося. І тільки Оксана сказала: "Хлопці, ну що ви на неї накинулися? Хіба вона навмисне штовхалася? Адже вона впала!" І Оксана підійшла до Віри, допомогла їй піднятися.

Хто з дітей повівся правильно і чому ви так вважаєте?

Класний керівник: Про дружбу складено багато прислів'їв. Прислів'я розсипалися. І вам буде потрібно зібрати їх. (клас ділиться на дві групи, діти збирають прислів'я. Потім пояснюють сенс прислів'я. звучить музика)

• Друзі пізнаються в біді.

• Друга на Гроші не купиш.

• Друга шукай, а знайдеш - бережи.

• Дерево тримається корінням, а людина - друзями.

(учень читає вірш)

Учень 2:

Лунають часом голоси,

Що чудес ніяких не немає.

Є на Землі чудеса,

Але їх треба знайти, зрозуміло.

Дружба - головне чудо завжди.

Сто відкриттів - для всіх справжні.

І будь-яка біда не біда,

Нелі поруч друзі справжні.

Так давайте. Давайте дружити,

Нехай не раз нам вірші ці згадаються.

Якщо дружбою завжди дорожити,

Будь-яке бажання здійсниться.

Класний керівник:

- Всі ми різні, але всі ми живемо в одному колективі.

- Чи можна колектив нашого класу назвати дружним? Якщо ви вважаєте так, підніміть вгору червоні картки, що лежать перед вами, якщо ви вважаєте клас є не дружним, підніміть вгору жовті картки.

- Яких карток більше?

- На яких принципах будується справжня дружба? (я згодна)

Справді, відносини в колективі повинні бути дружніми, товариськими. І від цього залежить успіх будь-якої справи. Недарма багато сучасні бізнесмени витрачають великі гроші, щоб здружити своїх співробітників: влаштовують спільні вечори, подорожі, зборів. Від цього виграє бізнес.

І в нашому маленькому класному колективі буде набагато легше жити і цікавіше вчитися, якщо ми зможемо створити атмосферу дружби і співробітництва.

Класний керівник:

Зараз ми проведемо ділову гру. Оголошується набір групи людей, які зможуть разом вирішувати грудні завдання.

Всім претендентам потрібно пройти випробування за 5 хвилин зібрати картинку з декількох деталей (прямокутники, трикутники, кола, трапеції), наклеїти ці деталі на аркуш паперу, а потім ваші картинки прикріпимо на дошку.

Покажіть ваші картинки.

Чи задоволені ви результатом?

Що вам заважало працювати?

Класний керівник:

А тепер пограємо в гру «Дружна команда»

Правила гри: Команда , стоячи на лавці, перебудовується за наказом вчителя, намагаючись не «упустити» жодного з учасників.

Завдання:

1. Перебудується по зростанню;

2. По першій букві імені в алфавітному порядку.

Щоб дружба була міцною, потрібно дотримуватися законів. Зараз я вам пропоную познайомитися з законами дружби, за яким ми будемо жити.

Ось деякі з них. (збір «ромашки». Діти по одному виходять, читають закон дружби і складають квітку на дошці)

Закони дружби.

1. Не залишай друга в біді. Бути вірним у дружбі - означає поділяти з ним радощі та горе.

2. Тобі не байдуже, який твій друг.

3. Дружба - це насамперед віра в людину, вимогливість до нього. Чим глибше твоя віра, тим вище повинна бути вимогливість.

4. Дружба та егоїзм несумісні.

5. Стався до свого друга так, як би ти хотів, щоб він ставився до тебе.

6. Справжня дружба несумісна з розрахунком.

7. Безпринципність спустошує дружбу.

Дотримуючись ці правила, я думаю, ви ніколи не втратите друга. Ці закони ми повісимо у класний куточок. На цьому класну годину закінчено. Поважайте, дбайливо ставитеся один до одного.